blank
FILMS
" ( - . 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C Č D Ď E F G H Ch I Í J K L Ľ M N O Ó P Q R Ř S Ś Š T Ť U Ú V W X Y Z Ž
All films

Film database › Kreistorball_BETTINA_WURZEL

  [Back]

Kreistorball_BETTINA_WURZEL

CZ 100192, Česká republika

ProductionČeský Klub Kinoamatérů - Videoklub Praha
CategoryDokument
Length (hh:mm:ss)00:09:44
Picture format4:3
Year2010
Premiere date -
Premiere place -
Link to the film on the internethttps://youtu.be/nEGsW1HIMl8

Annotation
BETTINĚ WURZEL se povedlo vymyslet neobyčejně dobrou aplikaci basketbalu pro potřeby začlenění nevidomého do hry a nazvala ji KREISTORBALL.
Je vhodné, aby i pro nevidomého se staly míčové hry žádoucím způsobem trávení volného času, stejně jako tomu bývá u vidících. Získává tím zkušenosti důležité pro dětský vývoj. Zažívá stejné příběhy jako vrstevníci, což vede k lepšímu vzájemnému chápání a pocitu sounáležitosti.
Problémem je zásadní znevýhodnění nevidomých vůči vidícím. Naším ideálem je tedy vytvořit pomocí pravidel takové herní prostředí, aby vývoj hry vyžadoval jejich společné úsilí, aby se umožnilo nevidomým a vidícím být ve hře partnery. V praxi to znamená:
a) připravit herní situace tak, aby vidící nevyužíval své výhody proti nevidomému
b) nedovolit, aby vidící byl jen průvodcem nebo pomůckou nevidomého (ani jeden z nich sám nerozhoduje o výsledku hry)
c) nesnižovat kvůli nevidomému herní potenciál vidících pod možnosti jejich výkonu.
Jinak řečeno:
Je třeba, aby nevidomý nebyl v nevýhodě a nebyl pro ostatní zátěží a aby ani vidící nebyl jen prodlouženou rukou nevidomého. Posun nastane jen tehdy, když podávají společný výkon a stávají se partnery ve hře. Z toho plyne, že:
►Rozhodující akce musí být prováděny nevidomým (aby jej vidící neobcházeli).
►Cíl akce musí být pro nevidomého splnitelný.
►Hra musí být rychlá srovnatelně s ostatními hrami vidících, ale nevidomý musí mít šanci i v této rychlosti získat míč (míč musí být oblastí, kde je nevidomý, např. kutálen).
►Vidící se musí podílet na tom, zda hod nevidomého vede k úspěchu, jinak pro něj hra přestává být zajímavá (zbývá na něj "donášková služba").
►Hra musí být komplexní a musí obsahovat dostatek napětí.
( Roli druhého nevidomého může případně převzít vidící s klapkami na očích. Nemůžeme však oslepit všechny -- to by je brzy přestalo bavit. )

Tedy např. u Kreistorballu :
- rozhodující hod je realizován nevidomým, protože jinak je v mezních situacích vždy vidícím obehrán.
- cíl hodu musí být dost velký, aby se do něj nevidomý měl šanci strefit.
- vidící se dostatečně podílejí na tom, bude-li hod nevidomého úspěšný, aby hra stále vyžadovala jejich plnou účast.
- hra je dostatečně napínavá a rychlá, na úrovni běžných sportovních her.
- nevidomému je vyznačen orientačně snadný a bezpečný prostor, v němž je chráněn před ataky vidících.
Tím se nevidomý má i v takto rychlé hře šanci dostat k míči.
V tomto smyslu je Kreistorball dobře vymyšlenou společnou hrou pro vidící s nevidomým.
(Volně přeloženo z: http://www.isar-projekt.de/_files/didaktikpool_95_1.pdf )
Photo from the film Photo from making of the film
foto foto
Video
Crew and část
FunctionName
AutorRobert Vachule
Distribution info
MediumLength of blackSound format
DVD--

Comments to film: Kreistorball_BETTINA_WURZEL
Year of shooting 2010

No comment has beee added to this film.

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

blank